poniedziałek, 18 października 2010

Jesienne banieczki cd


Ciąg dalszy jesiennych klimatów w banieczkach vel bombkach. Pojazdy jesienne (pacyfistyczne, choć w wojskowym szyku) czekają  na zamknięcie w szklanej kuli. Skończy się tak, że na choince będę miała pozamykane w bańkach jesienne zbiory kwiatów, liści, szyszek, owoców i może jeszcze grzybów?


Taaaa... to jest myśl! W następnych pozamykam suszone grzyby,  orzechy, laski cynamonu...
a może jeszcze dalej pójść? stare guziki, włóczki, miłosne liściki? Hm, liściki i piórka już zamykałam ;)
I choinka będzie spiżarnią albo ekologicznym śmietnikiem...



PS
Muszę tu przerzucić wierszyk Agnieszki z komentarzy, bo tak mi się spodobał (jak wszystkie jej wierszyki), że muszę go Wam pokazać na tu, na głównej stronie!

Szła wiewiórka po lesie bukowym
(co buczyną poprawnie się zowie),
las skąpany był w słońcu wrześniowym
mrówek w runie ruszało się mrowie.

Gryzła wąsy nerwowo ząbkami,
rudy ogon szarpała ze złości:
"Co się stało z wszystkimi szyszkami?
co na stole położę dla gości?"

Krzyknął borsuk z cieplutkiej swej norki:
"To Migoshia buszuje tu w lesie,
sam widziałem - ma z sobą dwa worki,
ciekaw jestem czy wszystko uniesie!

Wzięła szyszki i wszystkie żołędzie,
owoc głogu,kasztany z kolcami,
ciężka zima dla wszystkich nas będzie
jak nie skończy już z tymi bańkami!"

9 komentarzy:

  1. Piękne :)
    Twoje jesienne kompozycje
    "za szybką" tak mi przywiodły na myśl dawne lata.... Kiedy byłam dzieckiem i spędzałam wakacje na wsi niezapomnianą zabawą było robienie przezroczy.
    Może robiłaś je kiedyś?
    Zagłębienie w ziemi wymoszczony kolorowymi skarbami i przykryty szybką, ach jaka to była frajda...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. kreatywna z ciebie osóbka
    też przypomniały mi się widoczki-u nas funkcjonowała taka nazwa
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne jesienne banieczki:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. oczywiście, ze pamiętam z dzieciństwa - dołek w ziemi, najładniejsze kwiatki zerwane w okolicy lub inne skarby, nakryty kawałkiem stłuczonego szkła...
    u nas to się nazywało "sekret"
    ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł jesiennych bombeczek, pięknie wyglądają kompozycje zamknięte w kuli.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł i efekt. To prawie takie "pachnące" bombki. Ciekawe co jeszcze zamkniesz?
    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  7. Banieczki są przeurocze-zamykają w sobie kawałek jesieni a ta trójwymiarowość jest fantastyczna :-)
    U mnie taki obrazki w ziemi pod szkłem nazywały się "aniołki". Prawda że uroczo

    OdpowiedzUsuń
  8. Szła wiewiórka po lesie bukowym
    (co buczyną poprawnie się zowie),
    las skąpany był w słońcu wrześniowym
    mrówek w runie ruszało się mrowie.

    Gryzła wąsy nerwowo ząbkami,
    rudy ogon szarpała ze złości:
    "Co się stało z wszystkimi szyszkami?
    co na stole położę dla gości?"

    Krzyknął borsuk z cieplutkiej swej norki:
    "To Migoshia buszuje tu w lesie,
    sam widziałem - ma z sobą dwa worki,
    ciekaw jestem czy wszystko uniesie!

    Wzięła szyszki i wszystkie żołędzie,
    owoc głogu,kasztany z kolcami,
    ciężka zima dla wszystkich nas będzie
    jak nie skończy już z tymi bańkami!"

    OdpowiedzUsuń
  9. Aga!!! rozwaliłaś mnie tym wierszykiem!! leżę i kwiczę!!!

    *)))

    OdpowiedzUsuń